فرم ساعت شنی

حقایقی در مورد فرم ساعت شنی

فرم بدن افراد مختلف ویژگی های متفاوتی باهم دارند. اما به صورت کلی فرم بدن افراد را در چند گروه اصلی تقسیم بندی می نمایند. فرم ساعت شنی یکی از جذاب ترین فرم های بدن می باشد که افراد مشهور در دنیای مد نیز توجه بدین فرم دارند. همه ی خانم های اهل مد دوست دارند اندام خود را به زیباترین شکل ممکن تغییر دهند. در واقع فرم بدن از جمله مواردی است که خانم ها نسبت به آن حساسیت زیادی نشان می دهند. فرم ساعت شنی در بین چندین مدل فرم بدن که در دنیا وجود دارند، ویژگی هایی دارد که باعث می شود اندام افراد زیباتر نشان داده شود. اگر خیلی برای رسیدن به این فرم از بدن تلاش می کنید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم 

خصوصیات بدن با فرم ساعت شنی

در فرم ساعت شنی برجستگی های بدن به شکلی هستند که شباهت زیادی به ساعت های شنی دارند. تعادل زیادی در این فرم از بدن ها دیده می شود. به همین دلیل است که افراد با این فرم از بدن چه از جلو و چه از سمت نیمرخ بسیار هماهنگ بنظر می رسند. ویژگی های این نوع فرم بدن از بالا به پایین:

شانه های افراد به صورت کاملا موازی با لگن قرار دارند که هماهنگی جذابی را ایجاد می نمایند. 

کمر افراد در واضح ترین حالت ممکن قرار گرفته و باسن به شکلی برجسته می باشد. همین گرد بودن باسن باعث جذابیت پایین تنه خواهد بود. 

تناسب میان بالا تنه و پایین تنه موضوع مهمی است که در این نوع فرم از بدن به چشم می خورد. در حقیقت بدن اینگونه افراد به شکل یکسان و هماهنگ با هم از بالا تنه و پایین تنه رشد می کنند. 

عوامل موثر بر ایجاد فرم بدن افراد 

فرم بدن افراد تحت تاثیر موارد  مختلفی شکل می گیرد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید فرم ساعت شنی چگونه ایجاد می شود و چه عواملی بر فرم دهی بدن موثر هستند. به صورت کلی برای آن که فرم نهایی بدن شکل گیرد، موارد گوناگونی در کنار هم قرار می گیرند. از جمله این موارد می توان به برنامه غذایی افراد، ژنتیک و ورزش های روتین فرد اشاره نمود. 

 

چگونه بدن خود را به فرم ساعت شنی تبدیل کنیم؟  

داشتن کمر باریک، باسن برجسته و بالا تنه ی عضلانی آرزوی هر خانم می باشد. این ویژگی ها که در نهایت فرم ساعت شنی را ایجاد می کنند، باید به کمک ورزش بدست آیند. در واقع ممکن است در دنیای پیشرفته ی امروز روش ها و راهکارهای مختلف و حتی عجیب و غریب برای تغییر فرم بدن وجود داشته باشد؛ اما هیچ کدام نمی توانند بدون ورزش به نتیجه برسند. 

شاید شما هم حتی برای یکبار هم که شده به فکر تناسب اندام و نزدیک شدن به فرم ساعت شنی فکر کرده باشید. شاید برای شما هم وال باشد که حقیقتا با چه روشی می توان به اندام ایده آل خود نزدیک شد. اگر می خواهید پاسخ سوال خود را بدانید حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید. 

جراحی های مختلف جهت دستیابی به فرم ساعت شنی

با سرعت گرفتن علم پزشکی و نیز گسترش یافتن عمل جراحی پلاستیک، امروزه حتی می توان با انجام ترکیبی از جراحی های پلاستیک فرم ساعت شنی را برای خانم های به دنبال مد و زیبایی ایجاد کرد. برای تغییر دادن فرم بدن و رسیدن به حالت ساعت شنی معمولا چندین جراحی انجام می دهند. 

جراحی ابدومینوپلاستی

یکی از مهم ترین جراحی ها برای رسیدن به فرم ساعت شنی، جراحی مخصوص از بین بردن چربی های شکم می باشد. در این جراحی چربی های اضافه ی موجود در ناحیه شکم را برمی دارند و عضلات باقیمانده را به هم متصل می کنند تا فرد شکمی سفت و عضلانی داشته باشد. در ضمن ناف جدید فرد را نیز به کمک یک برش ایجاد می کنند. سپس عضلات بالایی به سمت پایین برده می شوند تا به آن برسند. 

لیپوساکشن

در طی جراحی ابدومینوپلاستی چربی های اضافی شکم برداشت می شوند اما تغییری در حجم چربی های بیش از حد کمر و پهلوها بوجود نمی آید. از این رو مرحله دیگری با نام لیپوساکشن صورت می گیرد. برای انجام لیپوساکشن از دستگاهی به نام کانولا استفاده می کنند که مکش را انجام می دهد. نتیجه ی لیپوساکشن کمر باریک تر و جذاب تر است که  گویا باسن فرد نیز بهتر نمایان می شود. 

لیفت باسن و تزریق چربی به آن(BBL) 

یکی از مهم ترین ساختار ها در فرم ساعت شنی، باسن های برجسته هستند. از این رو جراحان از چربی های بدن خود فرد برای برجسته تر کردن باسن آن ها استفاده می کنند. چند برش در قسمت عضلات باسن فرد ایجاد می شود و حجم چربی ها با توجه به تشخیص پزشک متخصص درون عضلات وارد می شود. 

برخی افراد ترجیح می دهند از پروتزهای خارجی استفاده کنند و باسن خود را  به حالت برجسته و فرم گرفته در بیاورند. اما از آنجایی که ما می خواهیم با این جراحی فرم بدن را تغییر دهیم، بهتر است از طبیعی ترین روش ها استفاده کنیم. به همین دلیل اغلب پزشکان استفاده از جراحی (BBL) را بیشتر پیشنهاد می دهند. چرا که در این روش از چربی های طبیعی بدن فرد استفاده می شود و هیچ قطعه پروتز خارجی را به عضلات اضافه نمی کنند. عدم بکارگیری از قطعه های پروتزی خارجی باعث کاهش احتمال عفونت نیز می شود.

با کمک سه روش جراحی ذکر شده در بالا بخش زیادی از فرم بدن را می توان به فرم ساعت شنی تغییر داد. اما شاید برای برخی سوال باشد که چطور می توان سینه ها را هم به حالت زیبایی فرم داد تا فرم ساعت شنی کاملی بدست آید. نگران نباشید برای فرم دادن به سینه ها هم روش جراحی جدیدی ابداع شده است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم:

جراحی پروتز سینه

اگر سینه های درشتی ندارید و می خواهید فرم ساعت شنی تکمیل شده ای داشته باشید، انجام جراحی پروتز سینه را به شما پیشنهاد می کنیم. پروتز سینه یه شکل های مختلفی در اتاق عمل برای خانم ها کار گذاشته می شود. دو روش معمول جراحی پروتز سینه استفاده از ژل های سیلیکونی و نیز محلول های نمکی می باشند. 

.در هر کدام از این روش ها از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود اما نهایتا سینه هایی درشت و خوش فرم را برای فرد ایجاد خواهد کرد

ورزش و فرم ساعت شنی 

برای داشتن فرم بدنی زیبا مثل فرم ساعت شنی، لازم است تا ورزش های مختلفی نیز انجام دهید. در واقع برای قسمت های مختلف بدن خود از جمله بالا تنه، کمر و باسن تمریناتی را به صورت روزانه و منظم انجام دهید.

زیرا همانطور که بالاتر اشاره نمودیم، فرم ساعت شنی بالاتنه و پایین تنه را به تعادل می رساند. پس باید نرمش هایی انجام داد تا بدن خود را به این فرم زیبا نزدیک و نزدیک تر کرد.

:در ابتدا می خواهیم به ورزش های مربوط به باریک کردن کمر بپردازیم

اگرچه همیشه گفته شده است که حذف کردن چربی ها از قسمت خاصی از بدن کار دشواری محسوب می شود اما از بین بردن حجم کمر را می توان به کمک ورزش هایی همچون یوگا انجام داد. علاوه بر یوگا، انجام تمرینات پلانک می تواند در باریک نمودن کمر نقش داشته و همچنین استقامت شما را افزایش دهد. در واقع با انجام ورزش پلانک هم به فرم بدن ایده آل خود می رسید و هم سلامت و پایداری جسمی را بدست خواهید آورد. 

تمرینات ورزشی شدید

علاوه بر یوگا و پلانک، انجام دادن تمرینات ورزشی شدید در نابود کردن چربی های دور شکم و کمر تاثیر بسزایی داشته باشد. در ساده ترین مثال می توان به یک الگوی پیاده روی خاص اشاره نمود. در این الگو فرد باید 30 ثانیه دو سرعتی انجام دهد و بلافاصله  15 ثانیه بعد از آن به آرامی راه رود. این روند باید چندین بار ادامه پیدا کند. بهتر است این الگو برای 30 دقیقه انجام شود تا نتیجه مطلوبی بدست آید. 

حال می خواهیم توصیه هایی برای فرم دهی باسن در جهت شکل دادن فرم ساعت شنی به بدن را بیان کنیم:

اگر می خواهید وزن خود را به حالت نرمال نزدیک کنید و به جای اندامی چاق و نامتناسب، فرم ساعت شنی را ایجاد کنید، فرم دهی باسن مرحله ی مهمی خواهد بود. 

تکرار حرکت Squat

اسکات یکی از ورزش های معروف در زمینه ی شکل دهی بخش پایینی بدن می باشد. اما تکرار و انجام چندین باره ی این ورزش می تواند در ساختن باسن خوش فرم و برجسته نقش داشته باشد و انجام آن تنها یک بار در هفته اثری نخواهد داشت. طبق بررسی ها و توصیه های ذکر شده از سمت پزشکان و متخصصان انجام حداقل 10 الی 12 سری تمرین اسکات در طول هفته می تواند در فرم دهی عضلات باسن و ران فرد  تاثیر کافی بگذارد. 

انجام نرمش lunges 

انجام نرمش lunges دو هدف مهم را دنبال می کند که در نهایت باعث نزدیک تر شدن فرم بدن به فرم ساعت شنی خواهد شد. از بین بردن چربی های اضافی شکم و سفت کردن عضلات این ناحیه در کنار فرم دهی و برجسته کردن عضلات ناحیه باسن و کمر از نتایج انجام دادن این تمرین خواهند بود. در هر سری از پروسه ی ورزش کردن، این نرمش حداقل 10 بار برای هر پا باید انجام شود. 

بعد از فرم دادن باسن و نیز کوچک کردن سایز کمر نوبت به تغییر دادن بالاتنه و شانه ها می شود:

برای رسیدن به فرم ساعت شنی باید بالاتنه ی متناسبی را نیز ایجاد کرد. شاید کمتر در مورد فرم دادن شانه ها و بالاتنه در مقاله های مختلف صحبت به میان آمده باشد اما می توان به جرات گفت از مهم ترین مراحل برای رسیدن به فرم ساعت شنی، ایجاد تغییرات در قسمت بالا تنه می باشد. 

Wall presses

ایجاد فشار به دیوار از بالا تنه جزو نرمش های موثر در تقویت عضلات شانه محسوب می شود. به کمک این نرمش می توانید علاوه بر عضلات شانه، عضلات بازو و سینه ای خود را نیز قوی کنید. گفته شده است با انجام نرمش wall press حتی گردش خون و سیستم پمپاژ قلب نیز کارکرد مطلوب تری خواهند داشت. شما می توانید حتی در محل کار خود هم این نرمش را انجام دهید تا از بد فرم شدن عضلات شانه ای و ستون فقرات خود جلوگیری کنید. 

وزنه زدن و بالا بردن شانه ها

بلند کردن وزنه های 2کیلوگرمی با هر دست و بالا بردن شانه ها می تواند در شکل گیری هر چه شانه ها و در نهایت فرم ساعت شنی تاثیر داشته باشد. با بالا بردن شانه های خود در این زمان، بالا تنه خود را به شکل حرف "T" تبدیل می کنید. 

دمبل سینه ای

روی تخت به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را هم کنید. کف پاها نیز بر روی زمین قرار بگیرند. دست ها را تا سطح شانه ها بالا بیاورید و نیز آرنج خود را هم کنید. به طوری که وزنه نیز نزدیک به گوش شما قرار گرفته باشد. حالا آرنج خود را باز کنید و دمبل(وزنه) را به سمت بالا فشار دهید. همزمان با این کار آرنج دست دیگر را خم کنید. انجام این تمرین برای هر دست باید در ست های 8 یا ده تایی صورت گیرد. 

 

محبوبیت فرم ساعت شنی

وقتی صحبت از زیبایی و جذابیت می شود، خانم ها به فرم بدن و چهره ی پرنشاط اشاره می کنند. دخترهای جوان چندین بار در طول روز جلوی آینه ایستاده و فرم بدن خود را برانداز می نمایند. طبیعی است که تمام این بانوان جوان بخواهند فرم بدن خود را در جذاب ترین حالت ممکن ببینند. فرم ساعت شنی از محبوب ترین انواع فرم بدن می باشد که خانم ها اغلب به آن تمایل دارند. برقرار شدن هماهنگی در بدن و نیز رعایت شدن تعادل در بین اجزای تشکیل دهنده ی فرم نهایی بدن مهم ترین دلیل محبوبیت  فرم ساعت شنی می باشد. 

انتخاب لباس با فرم بدن ساعت شنی

لباس ها نقش مهمی در نشان دادن فرم بدن افراد دارند. افراد زیادی هستند که فرم بدن بسیار زیبایی دارند اما به دلیل انتخاب لباس های نامناسب، نمی توانند آنطور که باید آراسته و جذاب بنظر برسند. برای آن که بتوانید توجه افراد مقابل را به خود جلب کنید، لازم است تا نکاتی را مد نظر قرار دهید.

توجه به رنگ، ساختار استخوانی بدن و نیز خطوط بدن از مهم ترین مواردی هستند که در خرید لباس باید به آن توجه داشته باشید. در واقع حتی اگر فرم بدن شما ساعت شنی باشد اما لباسی انتخاب کنید که نتواند باریکی کمر شما را نشان دهد، لباس مناسبی بنظر نمی رسد. 

بهتر است از پوشیدن لباس هایی که در اصطلاح بی حالت هستند خودداری کنید. چرا که این ها قادر به نشان دادن جزئیات فرم بدن شما نخواهند بود. 

لباس هایی را انتخاب کنید که بتواند خطوط مهم در فرم بدن شما را نشان دهد. خطوط می توانند اندام را واضح تر نشان دهند. 

داشتن کمربند می تواند توجه افراد را به کمر باریک شما در فرم ساعت شنی افزایش دهد. 

انتخاب بهترین روش جراحی

در بالا روش های مختلف جراحی جهت دستیابی به فرم ساعت شنی را معرفی کردیم. اما شاید برای افراد این سوال به وجود آید که کدام یک از این روش ها را باید انجام دهند. پاسخ این سوال به خود فرد و نظر پزشک او بستگی دارد. اما به طور کلی اگر بخواهید فرم بدن خود را کاملا به ساعت شنی تغییر دهید، معمولا انجام این جراحی های برای شما واجب خواهد بود. 

 

فرم ساعت شنی
فرم ساعت شنی یکی از جذاب ترین فرم های بدن می با...
لیفت باسن برزیلی
چه کسی دوست ندارد که باسن خوش فرم داشته باشد؟!!
ماموپلاستی
ماموپلاستی به معنای بزرگ یا کوچک کردن سینه به ا...