ماموپلاستی

ماموپلاستی

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی به معنای بزرگ یا کوچک کردن سینه به اندازه دلخواه می باشد که امروزه بیشتر کوچک کردن سینه به عنوان ماموپلاستی شناخته می شود.

انواع ماموپلاستی

·         ماموپلاستی افزایشی

·         ماموپلاستی کاهشی

ماموپلاستی افزایشی

ماموپلاستی

در ماموپلاستی افزایشی، بزرگ کردن سینه ها با استفاده از قرار دادن پروتز های گوناگون در سینه ها انجام می گیرد.

ما در مقاله   همه چیز درباره ی پروتز سینه توضیح کامل داده ایم،با مراجعه به این مقاله می توانید با توضیحات کامل تر مطالعه کنید.

کاهش سایز سینه با ماموپلاستی

ماموپلاستی

جراحی کاهش سایز سینه به ماموپلاستی احیا یا ماموپلاستی نیز معروف است. این یک روش جراحی زیبایی است که هدف آن کاهش سایز سینه های بزرگ یا آویزان به اندازه و شکل دلخواه است.

چرا ماموپلاستی انجام می شود؟

بسیاری از زنان با سینه های بزرگ ، درجات مختلف پریشانی جسمی و روانی را تجربه می کنند،که اغلب شامل موارد زیر است:

·         درد در سینه ها،گردن، کمر یا شانه ها

·         ناتوانی در ورزش کردن

·         ظاهر نامناسب بدن

·         اعتماد به نفس پایین

هدف از ماموپلاستی این است که راحت تر و استایل متناسب تر داشته باشید.

از ماموپلاستی چه نتایجی را می توان انتظار داشت؟

ماموپلاستی

بسیار مهم است که درمورد اهداف و انتظارات خود با جراح پلاستیک خود صحبت کنید، سپس می تواند درمورد نتایج قابل انتظار از جراحی مشاوره مورد نیاز را ارائه دهد.قبل از تصمیم گیری نهایی ممکن است انجام برخی از معاینات و تحقیقات لازم باشد.

ماموپلاستی به طورکلی راحتی و رضایت خانم ها از بدن آن ها را بهبود می بخشد.

مزایای ماموپلاستی

سالانه هزاران ماموپلاستی انجام می شود و بیشتر خانم ها از نتایج آن خوشحال و راضی هستند. بامطالعه بر روی ۶۶ خانم  که تحت عمل ماموپلاستی قرار گرفتند،گزارش دادند ۹۴درصد زنان از نتایج عمل خود رضایت داشتند.(از نظر شکل، اندازه، موقعیت نوک پستان و احساس در پستان) این مطالعه همچنین پیشرفت زیادی درخود گزارش داده است: عزت نفس،مشکلات درظاهر،ورزش و خجالت از بزرگی سینه به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

به طورکلی،این مطالعه و سایر مطالعات  نشان داده است که کاهش سایز سینه باعث بهبود عملکرد سلامتی و کیفیت زندگی در خانم های دارای سینه های بیش از حد بزرگ یا آویزان می شود.

عوارض ماموپلاستی

احتمال بروز هرگونه عارضه به نوع عمل کاهش سایز سینه و عوامل دیگری از جمله سوابق پزشکی گذشته،سیگار کشیدن، سابقه خانوادگی و سابقه جراحی های قبلی بستگی دارد.

عوارض عمومی جراحی عبارتند از:

·         خطر بیهوشی

·         درد بعد از عمل

·         مشکلات تنفسی

·         ترومبوز ورید عمقی(DVT) در پاها: قبل ازعمل با تزریق هپارین به طور معمول از این امر پیشگیری می شود. و         

·         آسیب به اندام های اطراف:معمولا درطی جراحی این مشکل برطرف می شود.

عوارض خاص جراحی کاهش سایز سینه یا ماموپلاستی عبارتند از:

·         عفونت

·         تجزیه زخم

·         خونریزی

·         عدم تقارن سینه ها(اندازه و شکل)

·         اسکار غیر طبیعی

·         از دست دادن احساس در پوست نوک پستان یا سینه

·         مشکلات شیردهی، ونیاز به جراحی مکرر

 ماموپلاستی

جای زخم

جای زخم ها معمولاً در اطراف آرئول و زیر پستان قرار دارند و از نتایج اجتناب ناپذیر جراحی هستند. با این حال ، جای آنها معمولاً با گذشت زمان کمتر می شوند. اما اگر جراح پلاستیک شما باتجربه باشد و مهارت کافی را داشته باشد جای زخم به حداقل می رسد.

اقدامات قبل جراحی

مهم است که قبل از جراحی با جراح پلاستیک و بیهوشی خود صحبت کنید. شما باید درباره انتظارات خود ، آنچه که جراحی به همراه دارد و هر گونه نگرانی  که در شما وجود دارد،صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که روند و عوارض احتمالی را کاملاً درک کرده اید.

ارائه شرح حال پزشکی کامل مهم است ، زیرا این امر ممکن است بر نتیجه جراحی تأثیر بگذارد. اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، ممکن است پزشک شما را ماموگرافی یا سونوگرافی کند.

 

به پزشک خود بگویید چه داروها و مکمل هایی مصرف می کنید. ممکن است لازم باشد برخی از آنها را مانند آسپرین ، وارفارین و قرص های ضد بارداری خوراکی قبل از عمل قطع کنید.

 

قبل از جراحی نباید غذا بخورید. این معمولاً شامل روزه داری یک شبانه حدود 8-12 ساعت است.

در حین جراحی ماموپلاستی چه اتفاقی می افتد؟

ماموپلاستی

چندین روش برای جراحی ماموپلاستی وجود دارد. هدف همه آنها از بین بردن بافت اضافی سینه ، شکل گیری مجدد سینه ها و قرارگیری مجدد پستانک ها است. روش انتخاب شده به وضعیت جسمی و نتایج مطلوب خانم ها بستگی دارد و همچنین مقدار جای زخم را تعیین می کند.

متداول ترین روش ، یک برش لنگر شکل است که به دور آرئول (هنوز پستانک متصل است) ، تا چین بین پستان و قفسه سینه ، و سپس به صورت افقی در آن چین قرار دارد. اگر پستان بزرگ و افتاده باشد ، ممکن است نوک سینه و آرئول جدا شده و بعداً دوباره به آن متصل شوند. معمولاً جای زخم در اطراف آرئول و درست در پایه پستان قرار می گیرد ، جایی که می توان آن را به راحتی پنهان کرد.

این روش با بیهوشی عمومی انجام می شود و حدود 2-3 ساعت طول می کشد.

ممکن است آنتی بیوتیک قبل و بعد از عمل تجویز شود تا خطر عفونت زخم کاهش یابد.

بعد از جراحی ماموپلاستی

ماموپلاستی

متوسط ​​مدت اقامت در بیمارستان 2-4 روز است ، مگر اینکه عارضه ای وجود داشته باشد که نیاز به بستری طولانی تر داشته باشد. مسکن بعد از عمل تجویز می شود و پانسمان ها معمولاً برای چند روز باقی می مانند. توصیه می شود برای کاهش خطر ترومبوز ورید عمقی هر چه زودتر تحرک داشته باشید.

بیشتر بیماران در طی 3 هفته قادر به بازگشت به روال عادی خود هستند. 4-6 هفته پس از عمل نباید رانندگی یا فعالیت سختی انجام دهید. پوشیدن گن و لباسهای مناسب  به پشتیبانی و بهبودی کمک می کند.

جراح پلاستیک یک هفته بعد از ترک بیمارستان برای شما قرار ملاقات بعدی را معین می کند. این کار برای بررسی وضعیت زخم ، بحث در مورد نتایج عمل و رفع هرگونه نگرانی است. برخی از خانمها ممکن است مایل باشند به یک روانشناس یا گروه پشتیبانی مراجعه کنند تا درمورد هر مسئله احساسی که پس از عمل دارند ، صحبت کنند.

 

لیفت باسن برزیلی
چه کسی دوست ندارد که باسن خوش فرم داشته باشد؟!!
فرم ساعت شنی
فرم ساعت شنی یکی از جذاب ترین فرم های بدن می با...
ماموپلاستی
ماموپلاستی به معنای بزرگ یا کوچک کردن سینه به ا...